Už som tu trochu spomenul, že sa snažím všímať si, čo pre mňa Pán chystá a robí, ale chcel by som "zabrdnúť" teraz konkrétnejšie do toho, čo si niekedy ani neuvedomujeme.
Nebudem teraz hovoriť o premenení, vzkriesení mŕtvych, ale o tých najmenších a najkrajších zázrakoch, ktoré si ani neuvedomujeme. Môže to byť aj preto, že ich berieme až príliš za samozrejmosť alebo za šťastie a ani sa nezapodievame, prečo sa dejú.
Ak by som si mal predstaviť niečo, čo by malo byť najdôležitejšie a najdokonalejšie: jedlo, spánok, či zdravie sú dôležité a možno príroda alebo pieseň sú zas dokonalé. Každý si však môže predstaviť niečo iné. Môže to byť niečo, čo je pre nás príjemné, krásne, výnimočné alebo i k životu potrebné. Taktiež sa hovorí, že Boh je dokonalý, a to je pravda. Práve On pre nás prichystal len tie dokonalé veci, na ktoré si budeme musieť asi chvíľu počkať. (Možno, že som to nenapísal zrozumiteľné. Niekedy sa jednoduchšie neviem vyjadriť, podstatou je, že to, čo považujeme tu na Zemi za úžasné a dôležité, nie je ani zďaleka také ako to, čo je pre nás pripravené v nebi.)


Koľkokrát sa stalo niečo nečakané, nadprirodzene úžasné a jednoducho skvelé :), čo si si nevedel logicky vysvetliť? (rečnícka otázka)
(Zázraky sa totiž dejú stále okolo nás, len si ich musíme všímať okom aj srdcom)

Čo sú to tie zázraky?
Ja si myslím, že sú to dary od Boha, keď nás chce potešiť, pomôcť, navigovať k Nemu. Zaujímavé je skôr, prečo to vlastne robí - pretože miluje. Láska skrze neho, láska od neho a láska On. Čiže, sú to prejavy lásky.


Toľkokrát sa mi už stalo, že som neopatrne spadol, že som nepozorne vybehol na cestu alebo hlboko som sa porezal: "Našťastie sa mi nič nestalo." Keby som si tak uvedomil, čo sa stalo: "Vďaka Ti Pane, že si ma ochránil."

Čo sa dá považovať za zázrak?
Za zázrak sa dá považovať veľa vecí. Môžem vymenovať niektoré, čo mi tak v poslednom čase pomohli alebo aj zachránili život: auto stihlo zabrzdiť, chýbala profesorka na dohodnutý test, stretol som sa s priateľmi vo vlaku, ...

Prečo niekedy sa nedočkáme žiadneho zázraku?
Nech sa deje čokoľvek, nikdy nevieme, ako si chce Boh dané veci použiť. Vieš, niekedy, keď sa stane nejaká nepríjemná vec, tak ju pripisujeme Bohu. Boh je náš otec, ktorý nás stvoril z lásky. On nás nestvoril, aby nám potom ubližoval. On je dokonalý, milosrdný a taktiež aj spravodlivý. Neznamená to, že čo si zaslúžiš, to máš mať, On ti dáva vždy viac, než si zaslúžiš (bez podmienky).

Vyberá si, komu pomôže alebo koho obdarí zázrakom?
Pravdaže si nevyberá, podľa toho, koho má radšej, pretože všetkých miluje rovnako. Boh však vie, kedy je dobré "poslať" zázrak a komu, pretože On si chce všetko použiť na dobrú vec (napríklad pre obrátenie, pre pomoc druhým).

Zázraky sa dejú všade, len my si ich nevšímame a neuvedomujeme. Je to možno ťažké, nepochopiteľné, nevysvetliteľné, ale nie nemožné. V Biblii sa píše, že i my máme moc napríklad uzdravovať, ale taktiež sa máme vystríhať pred klamlivými zázrakmi od zlého. Mali by sme byť pozorní, verní Bohu a milovať.
 Povzbudzujem Ťa do hlbšej modlitby s Bohom, k tomu, aby si Ho počúval a snažil sa pochopiť to, čo pre Teba robí.