Ani som sa nenazdal a advent je už tu. Deti začínajú otvárať okienka na adventom kalendári a najbližšiu nedeľu budeme zapaľovať druhú sviecu na adventnom venci. Má to však v dnešnej dobe ešte nejaký zmysel?


Toto budú moje 18. Vianoce. Je to riadne super. Počkať, ale čo je super? To, že budú Vianoce alebo to, že budú moje osemnáste? ... Vlastne ani jedno. Na Vianoce sa teším preto, lebo sú to sviatky, kedy si pripomíname narodenie Ježiša Krista.  Závažný problém je, že v tejto modernej dobe sa skôr dávajú do popredia ozdoby, sladkosti, darčeky, všade nás prenasledujú reklamy - na tradičné Vianoce sa pomaly, ale isto, už zabúda. Marketingové spoločnosti si prevzali ďalší sviatok a využívajú ho len vo svoj prospech. kto by predsa nechcel mať doma počas sviatkov plný stôl jedla, pod stromčekom minimálne polovicu hračkárstva a vysvietený dom. Ježiš sa narodil v malej maštaľke - v chudobe. Veru žiaden luxus to nebol, no zároveň mal to najvzácnejšie. Mal pri sebe matku, svojho pestúna. Nemal nič a zároveň mal všetko. I pre nás by mohlo byť najvzácnejšie práve to, keď sme spolu s celou rodinou. Nemali by sme tráviť čas len v nákupných centrách, ale spolu s našimi blízkymi.

Vonku na ulici sú ľudia, ktorí sa nemajú kam skryť pred zimou, nespoločenské podmienky ich vyhnali z domovov a teraz nemajú kde hlavu skloniť.  Ani tehotnej Márii nikto nechcel poskytnúť útočište. Ak by sme mali každý deň v srdci Vianoce a prinášali dobro neustále? Mne osobne sa nepáči fráza o Vianociach: "Čas, kedy sú ľudia na seba dobrí."


Keď som bol malý moje Vianoce neboli Vianocami, ak som nepozeral v televízií Luskáčika, neužíval som si prázdniny. Taktiež som sa nevedel zaobísť bez ozdobovania stromčeka, či zdobenia medovníkov. Čím som však starší, uvedomujem, že Vianoce sú o Ježišovi a rodine. Dnes mi chýba modlitba s rodinou pri adventnom venci, pokojná atmosféra a nevyhnutná je pre mňa prítomnosť trojjediného Boha.

Takto verejne by som si chcel dať predsavzatie, no nie len na advent: chcem sa naučiť viac pomáhať, konať dobré skutky a prinášať Boha tam, kde ostatní vidia bolesť.


Preto by som ťa chcel pozvať k tomu, aby si sa aj ty, zvlášť počas adventu, pripravoval na Jeho príchod a prinášal Jeho kráľovstvo ostatným.



(obrázky: zdroj: pixabay.com)