Dovoľte mi, aby som začal takou verejnou mienkou o nás "kostolných". Veľa ľudí si o nás myslí, že sa nedokážeme zabávať, že sme nudní, zatrpknutí a vieme len ticho poslúchať a kľačať v kostole.

Odpustite mi, ale nesúhlasím s vami, my sme tiež "normálni" ľudia.

Niektorí ľudia si nevedia predstaviť dobrú párty bez alkoholu, ktorý používajú na tzv. uvoľnenie atmosféry, čo je podľa mňa riadna hlúposť. (Ako dám si do seba niekoľko poldecákov, aby som sa mohol lepšie uvoľniť, strápniť, ožrať, povracať sa, zlomiť si ruku, rozbiť okno, len nech sa zabavím ja alebo ostatní, potom budem frajer.)

Keďže som v tom veku, kedy aj moji rovesníci skúšajú rôzne veci a taktiež som na nejakých oslavách a zábavách bol, môžem s čistým svedomím povedať, že na to, aby sa človek bavil, nepotrebuje alkohol. Ja viem, je ťažké sa postaviť na prázdny parket, začať tancovať medzi prvými pred očami ostatných, ale nič v tej chvíli nie je lepšie, ako pocit, že som roztočil zábavu.

Cez minulý víkend mala oslavu 18. narodenín moja kamarátka. Nemala tam takmer žiadny alkohol, žiadne omamné látky, no i napriek tomu tam bolo super. Ten super nerobil alkohol, ale ľudia, ktorí tam boli, bavili sa a užívali si oslavu.



Dostáva sa do popredia taká pekná myšlienka: stáva sa, že svadba nedopadne najlepšie, a skončí nejakým veľkým fiaskom (podľa mňa najhoršie je opitý ženích), takéto situácie dokážu pokaziť náladu - svadba bez alkoholu. Podľa mňa je to dobrý nápad - nikto by nespôsobil svojim správaním žiaden trapas, žiaden konflikt. Hoci konflikt môže nastať, keď sa menej prispôsobivé osoby budú sťažovať na absenciu alkoholu a budú to vyčítať za chybu. Podľa mňa je to však dobrý nápad.



Niekoľko otázok na zamyslenie:
Všetci považujú alkohol za nevyhnutnosť, no je alkohol naozaj nevyhnutný?
Alebo tie "tradičné" piatkové "rozbíjačky". Rodičia: ste si itstí, že viete, čo robia vaše deti, keď nie sú doma oni alebo vy? Ste spokojní s ich spôsobom života?
Kto alebo čo je zodpovedné za požívanie alkoholu mladistvých?
Tak prečo niektorí sa bez alkoholu nedokážu baviť?